dilluns, 26 d’abril del 2010

exercicis

1. Defineix, exhaustivament, què entenem per "període de postguerra".
Es una etapa de després de la segona guerra mundial i la guerra civil, es va esdevenir la ideologia feixista. Van haver-hi molts de morts i el llançament de dues bombes atòmiques. Després es va alçar Franco que anava contra la república de la guerra civil, on la cultura catalana s’esborra de la legalitat i de l’ àmbit públic.
2. Fes l'exercici número 5 de la pàgina 208 del llibre.
-candor: Absència de malícia, sinceritat de qui no té res per amagar.
-Fèrules: Estructura rígida generalment de metall amb protecció de cotó que hom empra per a immobilitzar una part del cos fracturada, luxada, o a la qual convé repòs.
-crosses: Bastó de fusta, de metall o d’un altre material, amb una peça al capdamunt en què recolza l’aixella o el colze i amb un agafador a la part central.
-estroncar: Fer cessar de rajar, de fluir. Estroncar la sang que surt d’una ferida. La seca que ha fet ha estroncat les fonts.
-esborradissa: Que fàcilment s’esborra

3. Fes l’exercici número 8 de la pàgina 208 del llibre.
Benvolguts parlamentaris.
Els hi escric aquesta carta per explicar-li el que s’està produint en el món i del fet que he viscut, he trobat un nen totalment ferit per culpa de la guerra , es a dir la indumentària de la gerra.
El fet d’haver-me trobat aquest nen ma arribat a l’anima i crec que ha vosaltres també els hi pasaria el mateix si anessin a veure aquest nens, perquè són víctimes que no tenen cap culpa, ja que per culpa de la guerra hi ha nens que ni tan sols sobreviuen.
Senyors parlamentaris jo crec que haurien d’informar-se de la situació que molts nens i nenes estan així i per culpa d’això son infeliços i marginats i així veurien les males condicions en les que estan, i des del meu punt de vista jo crec que intentarien canviar-ho.

4. Què és un monòleg interior? Posa’n un exemple i justifica-ho.
Es una tècnica literària que intenta plasmar en el paper el flux de pressió del mon real i el mon interior, imaginat per algun dels protagonistes.

5. Elabora, a mà o a ordinador, un esquema de la literatura catalana de postguerra (autors, idees, gèneres, obres...). Basa't en l'apartat de literatura de la unitat 9 del llibre de text de l'assignatura. Nota: l'hauràs de lliurar obligatòriament el dimarts 27 d'abril a les 13.00h.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada